Статут Козятинського центру дитячої та юнацької творчості

                                                                          ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                         рішенням 16 сесії 6 скликання
                                                         Козятинської міської ради
                                                                          23 березня 2012 року.









СТАТУТ
Козятинського центру дитячої та юнацької творчості.                                    (нова редакція).

















м.Козятин                                                                                                  2012
І. Загальні положення

1.1. Козятинський центр  дитячої та юнацької творчості -  комплексний позашкільний навчальний заклад, який здійснює навчання і виховання вихованців, учнів і слухачів у позаурочний та позанавчальний час.

1.2. Головною метою діяльності центр  дитячої та юнацької творчості є забезпечення реалізації права громадян на здобуття позашкільної освіти.

1.3. Головними завданнями центру дитячої та юнацької творчості  є:
   
·        виховання громадянина України;
·        вільний розвиток     особистості     та     формування     її соціально-громадського досвіду;
·        виховання у   вихованців,   учнів   і   слухачів   поваги  до Конституції України,  прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;
·        виховання у вихованців,  учнів і слухачів патріотизму, любові до України,  поваги до народних  звичаїв,  традицій,  національних цінностей Українського народу, а також інших націй і народів;
·        виховання у   вихованців,   учнів   і   слухачів  шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;
·        створення умов для творчого,  інтелектуального,  духовного  і фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів;
·        формування   у  вихованців,  учнів  і  слухачів  свідомого  й відповідального   ставлення   до  власного  здоров'я  та  здоров'я оточуючих, навичок безпечної поведінки;
·        задоволення освітньо-культурних  потреб  вихованців,  учнів і слухачів,  які  не  забезпечуються  іншими  складовими   структури освіти;
·        задоволення потреб    вихованців,    учнів   і   слухачів   у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;
·        пошук, розвиток   та   підтримка   здібних,   обдарованих   і талановитих  вихованців, учнів і слухачів;
·        організація дозвілля вихованців, учнів і слухачів, пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;
·        виховання в учасників навчально-виховного  процесу  свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;
·        формування здорового   способу   життя  вихованців,  учнів  і слухачів;
·        здійснення інформаційно-методичної  та  організаційно-масової роботи.


1.4. Центр  дитячої та юнацької творчості  в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки,молоді та спорту України, рішеннями місцевих органів виконавчої влади, Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 № 433 (із змінами), іншими законодавчими і нормативно-правовими актами, що регулюють діяльність навчальних закладів і власним статутом.

1.
5. Мова навчання і виховання в центрі дитячої та юнацької творчості  визначається Конституцією України і відповідним законом України.

ІІ. Організаційно-правові засади діяльності центру  дитячої та юнацької творчості

2.1. Центр дитячої та юнацької творчості  заснований на комунальній формі власності.

2.2. Засновником центру дитячої та юнацької творчості  є Козятинська міська рада.

2.3. Центр  дитячої та юнацької творчості  є юридичною особою і діє на підставі Статуту, затвердженого засновником.
 
Юридична адреса:  22100 Вінницька обл.
                                   м. Козятин
                                   вул. Грушевського, 28

2.4. Створення, реорганізація та ліквідація центру  дитячої та юнацької творчості  здійснюються відповідно до законодавства.

2.5. Центр  дитячої та юнацької творчості  може створювати філії — структурно відокремлені підрозділи, що перебувають поза межами розташування основного позашкільного навчального закладу і виконують таку саму освітню діяльність, як і основний позашкільний навчальний заклад у цілому або за окремими його напрямами.








ІІІ. Організація позашкільної освіти в центрі  дитячої та юнацької творчості 

3.1. Позашкільна освіта в центрі дитячої та юнацької творчості здійснюється за такими напрямами:
- художньо-естетичний, який    забезпечує    розвиток   творчих
здібностей, обдарувань та здобуття вихованцями, учнями і слухачами
практичних  навичок,  оволодіння  знаннями  в  сфері вітчизняної і
світової культури та мистецтва;
- туристсько-краєзнавчий, який   спрямовується   на   залучення
вихованців,  учнів  і  слухачів  до активної діяльності з вивчення
історії  рідного   краю   та   довкілля,   світової   цивілізації,
географічних,    етнографічних,   історичних   об'єктів   і   явищ
соціального життя,  оволодіння практичними уміннями та навичками з
туризму та краєзнавства;
- еколого-натуралістичний, який      передбачає      оволодіння вихованцями,  учнями   і   слухачами   знаннями   про   навколишнє
середовище,  формування екологічної культури особистості,  набуття
знань і досвіду  розв'язання  екологічних  проблем,  залучення  до
практичної  природоохоронної роботи та інших біологічних напрямів,
формування  знань,  навичок  в  галузях  сільського  господарства:
квітництво, лісництво, садівництво, грибівництво, бджільництво;
- науково-технічний, який   забезпечує   набуття   вихованцями,
учнями  і  слухачами  техніко-технологічних  умінь   та   навичок,
розширення    наукового   світогляду,   підготовку   до   активної
науково-дослідної  роботи,   оволодіння   сучасною  
технікою   та
технологіями;
- дослідницько-експериментальний, який     сприяє     залученню
вихованців,   учнів   і   слухачів    до    науково-дослідницької,
експериментальної,  конструкторської  та  винахідницької  роботи в
різних галузях науки,  техніки,  культури  і  мистецтва,  а  також
створенню   умов  для  творчого  самовдосконалення  та  виявлення,
розвитку і підтримки юних талантів та обдарувань;
- військово-патріотичний, який   забезпечує   належний   рівень
підготовки вихованців,  учнів і  слухачів  до  військової  служби,
виховання патріотичних почуттів та громадянської відповідальності;
- соціально-реабілітаційний, який     забезпечує      соціальне
становлення та розвиток інтересів,  здібностей,  нахилів, потреб у
самореалізації вихованців,  учнів і  слухачів,  підготовку  їх  до
активної  професійної  та  громадської діяльності,  організацію їх
змістовного дозвілля та відпочинку;
- оздоровчий, який забезпечує необхідні умови  для  змістовного
відпочинку   та   передбачає   оволодіння  вихованцями,  учнями  і
слухачами знаннями  про  здоровий  спосіб  життя,  організацію  їх
оздоровлення,  набуття і закріплення навичок, зміцнення особистого
здоров'я і формування гігієнічної культури особистості;
- гуманітарний, який    забезпечує     розвиток     здібностей,
обдарувань,  практичних  навичок  вихованців,  учнів  і  слухачів,
оволодіння знаннями з основ наук соціально-гуманітарного циклу.

    Напрями роботи центру дитячої та юнацької творчості  можуть змінюватися в залежності від наявності відповідних кадрів, матеріальної бази та фінансів.

3.2. Центр  дитячої та юнацької творчості  проводить навчально-виховну, інформаційно-методичну, організаційно-масову роботу.

3.
3. Структура та штат центру  дитячої та юнацької творчості розробляються його керівником у межах видатків на оплату праці та затверджуються органом управління освітою, у сфері управління якого перебуває заклад.
    Структурними підрозділами закладу можуть бути відділи  організаційно-масової та методичної роботи, а також відділи за іншими напрямами діяльності, кабінети, постійно діючі та тимчасові виставки, оздоровчі табори,  творчі майстерні та інші підрозділи.

 3.4. Центр  дитячої та юнацької творчості  працює за річним планом роботи, погодженим  управлінням освіти  молоді та спорту Козятинської міської ради.

3.5. Навчально-виховний процес у центрі  дитячої та юнацької творчості  здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, що затверджуються Міністерством освіти і науки України, а також за планами і програмами, затвердженими відповідними місцевими органами виконавчої влади.

3.6. Навчальні програми можуть бути однопрофільними, комплексними і такими, що передбачають індивідуальне навчання вихованців (учнів, слухачів) у гуртках, групах або інших творчих об’єднаннях.

3.7. Індивідуальне та групове навчання у центрі  дитячої та юнацької творчості   проводиться відповідно до  порядку, затвердженого Міністерством освіти і науки,  молоді та спорту України.

3.8. Експериментальні навчальні плани складаються центром дитячої та юнацької творчості  з урахуванням типового навчального плану. Запровадження експериментальних навчальних планів, освітніх програм, педагогічних інновацій здійснюється в установленому порядку.
3.9. Середня наповнюваність гуртків, груп та інших творчих об’єднань у центрі  дитячої та юнацької творчості становить, як правило, 10-15 вихованців (учнів, слухачів).

Гурток -   це   об'єднання   вихованців,  учнів  і  слухачів відповідно до їх нахилів,  здібностей,  інтересів  до  конкретного виду діяльності з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я.

Група - це складова гуртка,  відділу,  відділення або  іншого творчого об'єднання одного профілю.

Секція -  це  об'єднання  вихованців,  учнів  і  слухачів для проведення дослідницької,  пошукової та експериментальної роботи з різних   проблем   науки,   техніки,   мистецтва,   а   також   за спортивно-технічним,  туристсько-краєзнавчим  або  іншим  напрямом діяльності.

Студія - це об'єднання вихованців,  учнів і слухачів з різних видів  або   жанрів   мистецтва:   музичного,   вокально-хорового, театрального,            хореографічного, фольклорного, фольклорно-етнографічного, акторського,  образотворчого, декоративно-ужиткового, кіно-, відео-,    фотоаматорського,  літературно-творчого.

    Наповнюваність груп встановлюється директором  центру  дитячої та юнацької творчості залежно від їх профілю, навчальних планів і програм та можливостей організації навчально-виховного і творчого процесів, рівня майстерності вихованців (учнів, слухачів) і становить не більше ніж 25 вихованців (учнів, слухачів).

3.10. Зарахування учнів до центру дитячої та юнацької творчості може здійснюватися протягом навчального року (у міру закінчення комплектування гуртків, секцій, груп та інших творчих об’єднань) за їх бажанням і  за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, як на безконкурсній основі, так і за конкурсом, умови якого розробляються центром.

   
Для зарахування вихованців (учнів, слухачів) до окремих гуртків, об’єднань (хореографічні, туристичні, спортивно – технічні, тощо) потрібна довідка медичного закладу про відсутність у них протипоказань для занять у  зазначених гуртках, об’єднаннях.

    До центру  дитячої та юнацької творчості зараховуються вихованці (учні, слухачі) віком від 4 до 18 років.  

    Центр  дитячої та юнацької творчості вживає заходів до залучення вихованців (учнів, слухачів), які потребують соціальної допомоги та соціальної реабілітації.

3.11. Навчально-виховний процес у центрі  дитячої та юнацької творчості здійснюється диференційовано (відповідно до віку, індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей, стану здоров’я) з використанням різних організаційних форм роботи: заняття, гурткова робота, клубна робота, урок, лекція, індивідуальне заняття, конференція, семінар, курси, читання, вікторина, конкурси, огляди, виставка, експедиція, репетиційні та оздоровчі збори, екскурсії, а також з використанням інших форм, передбачених статутом центру  дитячої та юнацької творчості.

    Центр  дитячої та юнацької творчості може залучати до участі в організаційно-масових заходах позашкільні, загальноосвітні, професійно-технічні, вищі навчальні заклади, інші заклади та організації.

3.12. Навчальний рік у центрі  дитячої та юнацької творчості  починається 1 вересня.

    Комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань здійснюється у період з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання центру.

    Тривалість навчального року установлюється Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України відповідно до нормативних документів про позашкільні навчальні заклади.

    У канікулярні, вихідні та святкові дні центр дитячої та юнацької творчості працює за окремим планом, затвердженим  директором центру.

    У період канікул центр  дитячої та юнацької творчості проводить організаційно-масову роботу з вихованцями (учнями, слухачами), залучаючи їх до участі в змаганнях, конкурсах, зльотах, походах, а також до інших форм змістовного відпочинку: оздоровчо-екскурсійних поїздок, експедицій, навчально-репетиційних зборів тощо.

3.13. Тривалість одного заняття (уроку) в центрі  дитячої та юнацької творчості визначається навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку, допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців (учнів, слухачів):
·        віком від 4 до 6 років — 25-30 хвилин;
·        віком від 6 до 7 років — 35 хвилин;
·        старшого віку — 45 хвилин.

    Короткі перерви між заняттями (уроками) є робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання і визначаються режимом щоденної роботи  дитячої та юнацької творчості
 
3.14. Гуртки, групи та інші творчі об’єднання центру  дитячої та юнацької творчості і класифікуються за трьома рівнями:

 Початковий рівень.  Це гуртки, творчі об’єднання, діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців (учнів, слухачів), виявлення їх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до певних видів і напрямів творчої діяльності.

 Основний рівень. Це творчі гуртки, об’єднання, які розвивають стійкі інтереси вихованців (учнів, слухачів), дають знання, практичні вміння і навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації.

 Вищий рівень. Це гуртки, творчі об’єднання за інтересами для здібних і обдарованих вихованців (учнів, слухачів), які успішно беруть участь у концертній діяльності, конкурсах, фестивалях, виставках.

    Відповідно до рівня класифікації визначаються мета і перспективи діяльності гуртка, групи та іншого творчого об’єднання, його чисельний склад, обирається програма.

3.15. Центр  дитячої та юнацької творчості може організовувати роботу своїх гуртків, груп та інших творчих об’єднань у приміщеннях загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних  навчальних закладів,  організацій,   установ, на базі спортивних будівель і стадіонів відповідно до укладених  угод із зазначеними закладами та установами.

3.1
6. Центр  дитячої та юнацької творчості  може організовувати проведення на своїй базі педагогічної практики студентів вищих навчальних закладів.

3.17. Центр  дитячої та юнацької творчості проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності гуртків, груп та інших творчих об’єднань.

    В  центрі  дитячої та юнацької творчості можуть функціонувати методичні об'єднання,  відділи, відділення, що охоплюють учасників навчально-виховного  процесу  та спеціалістів певного професійного спрямування.

    Методичні об’єднання створюються у навчальному закладі  для  координації  науково-методичної,  організаційної  та практичної  діяльності   закладу  з  питань  здобуття  вихованцями, учнями і слухачами позашкільної освіти.
  
    Відділи створюються у  навчальному  закладі  за наявності груп одного або кількох споріднених напрямів.

    Відділення створюються у навчальному закладі за видами гуртків, секцій та інших творчих об’єднань або за напрямами позашкільної освіти.

    Згідно з рішенням засновника, на підставі відповідних договорів центр  дитячої та юнацької творчості може надавати організаційно-методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним закладам міста, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.

3.18.З метою визначення рівня практичної підготовки вихованців, учнів і слухачів та з метою розвитку всебічно розвиненої особистості навчальний заклад може проводити організаційно-масову роботу у формі конференції, концерту, змагання, походу, екскурсії, експедиції, навчально-тренувального збору та в інших інноваційних формах.

3.19. Випускникам  центру  дитячої та юнацької творчості,  які  в установленому  порядку  склали  кваліфікаційні іспити, видаються відповідні документи про позашкільну освіту в   порядку, встановленому   Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.  Зразки  документів  про  позашкільну  освіту затверджуються   Кабінетом   Міністрів    України.    Виготовлення документів  про  позашкільну  освіту   здійснюється   за рахунок  коштів  бюджету Козятинської міської ради.

IV. Учасники навчально-виховного процесу  центру  дитячої та юнацької творчості

4.1.Учасниками навчально-виховного процесу у навчальному закладі є вихованці, учні, слухачі, директор, методист, педагогічні працівники (керівники гуртків, груп і творчих об’єднань, акомпаніатор, культорганізатор ), батьки або особи, які їх замінюють, представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у навчально-виховному процесі.

4.2. Вихованці (учні, слухачі)  центру  дитячої та юнацької творчості мають такі гарантовані державою права на:

·        здобуття позашкільної освіти відповідно до їхніх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;
·        добровільний вибір виду діяльності, зміну їх упродовж року;
·        навчання у декількох гуртках, групах та інших творчих обєднаннях навчального закладу;
·        безпечні та нешкідливі умови навчання та праці;
·        участь в органах громадського самоврядування навчального закладу;
·        користування навчально-виробничою, науковою,  матеріально-технічною, культурно-спортивною базою навчального закладу;
·        участь у різних видах навчальної та науково-практичної роботи, у конференціях, навчально-тренувальних зборах, виставках, оглядах, конкурсах та інших масових заходах;
·        вільне вираження поглядів, переконань;
·        захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їхні права, принижують честь і гідність;

4.3. Вихованці (учні, слухачі)   мають такі зобов’язання:

·        дотримуватися вимог цього Статуту, правил внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу;
·        оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками;
·        підвищувати загальний культурний рівень;
·        дотримуватись морально-етичних норм;
·        брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;
·        бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;

4.4. Педагогічні працівники  центру  дитячої та юнацької творчості мають такі права:

·        вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації;
·        участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів та заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної, інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи навчального закладу;
·        проведення в установленому порядку дослідно-експериментальної та пошукової роботи;
·        вибір педагогічно обґрунтованих форм, методів, засобів роботи з вихованцями, учнями і слухачами;
·        захист професійної честі, гідності відповідно до законодавства;
·        соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань;
·        обєднання у професійні спілки, участь в інших обєднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
·        участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу.

4.5. Педагогічні працівники  центру  дитячої та юнацької творчості мають такі  зобов’язання:

·        дотримуватися вимог цього Статуту, виконувати правила і режим внутрішнього і трудового розпорядку, умови трудового договору та посадові обов’язки;
·        виконувати навчальні плани та програми;
·        надавати знання, формувати вміння і навички з різних напрямів позашкільної освіти, диференційовано відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів;
·        забезпечувати умови для засвоєння учнями навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог, сприяти розвитку здібностей учнів;
·        сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якостей вихованців, учнів і слухачів відповідно до їхніх задатків та запитів, а також збереженню здоров’я;
·        визначати мету та конкретні завдання навчання, виховання і розвитку вихованців, учнів і слухачів, вибирати адекватні засоби їх реалізації;
·        здійснювати педагогічний контроль за дотриманням вихованцями, учнями і слухачами моральних, етичних норм поведінки, правил внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу, вимог інших документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу;
·        дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність вихованців, учнів і слухачів, захищати їх від будь-яких форм фізичного, психічного насильства;
·        виховувати своєю діяльністю повагу до принципів загальнолюдської моралі;
·        берегти здоров’я вихованців, учнів і слухачів, захищати їхні інтереси, пропагувати здоровий спосіб життя;
·        виховувати повагу до батьків, жінок, старших за віком, до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань українського народу;
·        постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
·        вести документацію, пов’язану з виконанням посадових обов’язків (журнали, плани роботи тощо);
·        виховувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки,
·        принципів загальнолюдської моралі;
·        брати участь у роботі методичного об'єднання, педагогічної ради, нарад, семінарів, що проводяться у навчальному закладі;
·        виконувати накази і розпорядження адміністрації навчального закладу, органів державного управління освітою.

4.6. Викладачі, керівники гуртків, груп та інших творчих об’єднань працюють відповідно до розкладу занять, затвердженого директором  центру  дитячої та юнацької творчості.

4.7. Педагогічне навантаження керівників гуртків, груп та інших творчих об’єднань навчального закладу визначається директором згідно із законодавством і затверджується  управлінням освіти, сім'ї, молоді та спорту Козятинської міської ради.

    Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається навчальними планом, у разі вибуття або зарахування вихованців, учнів і слухачів  центру протягом навчального року або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

4.8. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, окрім випадків, передбачених законодавством.

4.9. Педагогічні працівники  центру  дитячої та юнацької творчості підлягають атестації, як правило, один раз на п’ять років відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

4.10. Батьки вихованців, /учнів і слухачів/ та особи, які їх замінюють, мають  права:

·        обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування навчального закладу;
·        звертатися до органів управління освітою та органів громадського самоврядування з питань навчання та виховання дітей;
·        приймати рішення про участь дітей в інноваційній діяльності навчального закладу;
·        брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази навчального закладу;
·        захищати законні інтереси вихованців, учнів і слухачів в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органах.
4.11. Батьки вихованців (учнів, слухачів) та особи, які їх замінюють, мають такі зобов’язання:

·        сприяти здобуттю дітьми позашкільної освіти;
·        дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей;
·        створювати належні умови для розвитку природних здібностей дітей;
·        поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної і рідної мови, культури;
·        виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.

V. Управління центром  дитячої та юнацької творчості

5.1. Керівництво центром   дитячої та юнацької творчості здійснюється директором, яким може бути тільки громадянин України, що має вищу педагогічну освіту і стаж педагогічної роботи не менше ніж три роки, успішно пройшов підготовку та атестацію керівних кадрів у порядку, установленому Міністерством освіти і науки,  молоді та спорту України.

5.2. Директор, заступники директора, педагогічні та інші працівники центру призначаються на посади і звільняються з посад відповідно до законодавства.

5.3.
 Директор центру  дитячої та юнацької творчості:

·        здійснює керівництво педагогічним колективом, визначає структуру центру,
·        забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює належні умови для підвищення фахового рівня працівників;
·        організовує навчально-виховний процес;
·        забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок вихованців (учнів і слухачів);
·        створює належні умови для здобуття вихованцями (учнями, слухачами) позашкільної освіти;
·        забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
·        розпоряджається в установленому порядку майном і коштами центру;
·        організовує виконання кошторису доходів і видатків центру,
·        укладає договори з юридичними та фізичними особами, в установленому порядку відкриває рахунки в установах банків або органах Державного казначейства;
·        установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам центру відповідно до законодавства;
·        представляє центр на всіх підприємствах, в установах та організаціях і відповідає перед засновником за результати діяльності центру;
·        дає дозвіл на участь діячів культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб у навчально-виховному процесі;
·        забезпечує додержання прав вихованців (учнів, слухачів) на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
·        видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
·        застосовує заходи заохочення та дисциплінарні стягнення до працівників центру;
·        затверджує посадові обов’язки працівників центру;
·        несе відповідальність за виконання покладених на центр завдань, результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження майна, переданого в користування центру.

5.4. Директор центру  дитячої та юнацької творчості є головою       педагогічної   ради – постійно діючого  колегіального органу управління

 5.5. Педагогічна рада центру  дитячої та юнацької творчості:

·        розглядає плани, підсумки й актуальні питання навчально-виховної, організаційно-масової та інформаційно-методичної роботи центру, його структурних підрозділів, гуртків, груп та інших творчих об’єднань, а також питання дотримання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці;
·        розробляє пропозиції щодо поліпшення діяльності центру;
·        розробляє рекомендації з питань організації навчально-виховного процесу, налагодження міжнародних освітніх та творчих зв’язків;
·        захищає права педагогічних працівників на педагогічну ініціативу, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, аналізує форми, методи і засоби навчання;
·        розглядає інші питання професійної діяльності педагогічних працівників та навчально-виховного процесу центру;
·        порушує клопотання про заохочення педагогічних працівників.

    Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше ніж два рази на рік.

5.
6. У центрі  дитячої та юнацької творчості може діяти методична рада, до складу якої входять педагогічні працівники центру та інші учасники навчально-виховного процесу.

5.7. Органом громадського самоврядування центру  дитячої та юнацької творчості є загальні збори (конференція) коллективу.

    У період між загальними зборами (конференціями) може діяти рада  центру  дитячої та юнацької творчості, діяльність якої регулюється даним статутом.

    У центрі  дитячої та юнацької творчості за рішенням загальних зборів (конференції) або ради центру  дитячої та юнацької творчості можуть створюватись і діяти піклувальна рада, учнівський та батьківський комітети, а також комісії, асоціації, тощо.

VI. Фінансово-господарська діяльність та матеріально-технічна база центру  дитячої та юнацької творчості.

6.1. Фінансово-господарська діяльність центру  дитячої та юнацької творчості здійснюється відповідно до законодавства і статуту центру  дитячої та юнацької творчості.

    Фінансування центру  дитячої та юнацької творчості здійснюється за рахунок коштів бюджету Козятинської міської ради.

   
Фінансування центру  дитячої та юнацької творчості може здійснюватись   за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством.

6.2. Додатковими джерелами фінансування є:

·        кошти, отримані від надання  платних послуг відповідно до чинного законодавства;
·        кошти гуманітарної допомоги;
·        доходів від виготовлення та реалізації видавничої продукції;
·        добровільні грошові внески, матеріальні цінності підприємств, установ, організацій та окремих громадян;
·        кредити банків;
·        інші надходження.

    Кошти, отримані  центром  дитячої та юнацької творчості з додаткових джерел фінансування, використовуються для провадження діяльності, передбаченої Статутом центру  дитячої та юнацької творчості.
6.3. Центр  дитячої та юнацької творчості у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:

·        самостійно розпоряджатися коштами, одержаними від господарської та іншої діяльності відповідно до статуту;
·        користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких він розташований;
·        розвивати власну матеріальну базу;
·        володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законодавства та статуту;
·        виконувати інші дії, що не суперечать законодавству та статуту центру.

6.4.         Матеріально-технічна база центру  дитячої та юнацької творчості включає приміщення, споруди, обладнання, засоби зв’язку,  земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває в його користуванні.
    Для проведення навчально-виховної роботи центру дитячої та юнацької творчості надаються в користування спортивні об’єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах. Порядок надання зазначених об’єктів у користування визначається місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.

6.5.          Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та звітності в центрі  дитячої та юнацької творчості здійснюється в порядку, визначеному  нормативно - правовими актами.

VІІ. Діяльність центру  дитячої та юнацької творчості в рамках міжнародного співробітництва

7.1.
Центр  дитячої та юнацької творчості за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, брати участь у міжнародних заходах.

7.2. Центр
 дитячої та юнацької творчості має право укладати договори про співробітництво, установлювати прямі відносини з органами управління освітою, навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн у порядку, установленому законодавством.



VІІІ. Державний контроль за діяльністю центру  дитячої та юнацької творчості

8.1.
Державний контроль за діяльністю центру  дитячої та юнацької творчості здійснюють органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи.
 
8.2. Основною формою державного контролю за діяльністю центру дитячої та юнацької творчості   є державна атестація центру, яка проводиться не рідше ніж один раз на 10 років  у порядку встановленому Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.



Секретар міської ради                                                                     А.

Немає коментарів:

Дописати коментар